4 redenen om voor Active Campaign te kiezen

SharpSpring, Clang, Copernica, Act-on – en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Er zijn honderden soorten software in de markt met marketing automation functionaliteiten. Een van de populairste platformen (en ook een favoriet van mijzelf) is Active Campaign. In deze blog zet ik 4 redenen om voor Active Campaign te kiezen op een rijtje.

 

Reden #1: alles wat je nodig hebt in één pakket

Active Campaign richt zich voornamelijk op marketing automation met e-mail. Zo kan je nog steeds ‘traditionele’ nieuwsbrieven versturen wanneer jij dit wilt, maar het is vooral het automatiseren van campagnes wat deze software interessant maakt. Dit maakt het mogelijk om de juiste content, naar de juiste persoon op het juiste moment te versturen.

active-campaign-werking

Alles begint met een trigger, dit is het startpunt van je automation. Dit kan zijn het invullen van een formulier, een bezoek aan een webpagina, het openen van een mailing, een wijziging van een veld, een datum of een aankoop.

Daarna ga je de opvolging bepalen. Wil je een mail direct versturen, of liever nog 7 dagen wachten? Een tag toevoegen? Of op basis van gedrag op de website iemand naar een andere flow sturen? Het kan allemaal. Bedenk dus goed welke ‘journey’ je iemand wil laten doorlopen en hoe alle contactmomenten eruit moeten zien.

 

 

Reden #2: al vanaf $9 per maand

Een andere belangrijke reden is de prijs van Active Campaign. Er zijn 4 verschillende pakketten: Lite, Plus, Professional en Enterprise. Afhankelijk van het aantal contacten betaal je een maandelijks bedrag. Het Lite-pakket begint al vanaf $9 per maand (500 contacten). Voor de beeldvorming: voor 5000 contacten betaal je maandelijks $69, voor 10.000 contacten ga je naar $111 per maand. Dit is inclusief een ongelimiteerd aantal verzendingen, e-mailmarketing functionaliteiten, formulieren, marketing automation, 3 gebruikers, CRM en rapporten. Kies je voor een uitgebreider pakket? Dan kan je ook gebruik maken van functionaliteiten zoals lead scoring, dynamische content en predictive sending.

 

 

Reden #3: je kan snel aan de slag

Het gebruik van Active Campaign wijst zichzelf. Je installeert eenmalig een Tracking Code op de website en importeert eventuele contacten. Hiermee is het mogelijk om gedrag van contacten in je database te meten. Zo kan je (zodra je een e-mailadres hebt) bijvoorbeeld zien welke pagina’s iemand bezoekt op je website, welke formulieren ze invullen en wat het gedrag in een mailing is geweest. En dat is natuurlijk weer perfecte data om op in te spelen met een automatische campagne.

active-campaign-funnel

 

 

Reden #4: gebruiksgemak ten top

Gebruiksgemak staat voorop bij Active Campaign. Zo maak je eenvoudig een e-mailtemplate door middel van ‘drag-and-drop’, importeer je contacten door het uploaden van een CSV-bestand, of door een koppeling te maken met een externe applicatie. Zo bestaan er bijvoorbeeld standaard koppelingen voor WordPress, Zoho, Zapier, SurveyMonkey, Salesforce, Pipedrive WooCommere, Shopify en nog veel meer. Ook het inrichten van automations werkt heel natuurlijk. Nog een bonus: het systeem geeft ook aan wanneer een automation niet helemaal ‘klopt’, zoals bijvoorbeeld het ontbreken van wachttijd na verzending van een e-mail.

 

Met Active Campaign heb je voor een prima prijs per maand een compleet marketing automation pakket. Het maakt niet uit of je het systeem gebruikt voor nieuwsbrieven en basis automations, of voor flows die meerdere maanden duren voor het opvolgen van leads: er is ontzettend veel mogelijk!

Daniëlle Groeneveld

Het favoriete online marketinggebied van Danielle? Dat is e-mailmarketing! Van het bedenken van slimme campagnes tot het design van templates: ze gaat er elke dag met veel plezier mee aan de slag.

Aan de slag!

Heb je naar aanleiding van deze blog nog vragen? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder.