Trends in online marketing

Vergroot je online marketingkennis met onze blogs. Op zoek naar verdere verdieping? Download onze whitepapers over diverse online marketing-onderwerpen.

Filter:
Het belang van context bij display advertenties

Het online landschap is constant in beweging. Waar je vroeger wellicht werd doodgegooid met ongerichte en vaak schreeuwerige banners, lijkt het tegenwoordig alsof je overal gevolgd wordt, met op maat gemaakte banners, speciaal voor jou. Hoe ga je hierin mee als adverteerder? Lees verder voor tips.

Lees meer
Online Video Advertising Strategie

Een gelikte video gemaakt? Nu moet je er natuurlijk nog voor zorgen dat je doelgroep deze te zien krijgt. In dit artikel lees je hoe je jouw video het beste kan distribueren met inzet van betaalde campagnes.

Lees meer
Local SEO-checklist: is jouw bedrijf wel optimaal vindbaar online?

Voor alle bedrijven met fysieke locaties die zich (ook) richten op regionale bezoekers is local SEO de kern van de online vindbaarheid. Gebruik onze checklist om ervoor te zorgen dat jouw vestiging bovenaan in de zoekresultaten komt!

Lees meer
Google Analytics App+Web property

Halverwege 2019 heeft Google de nieuwe Google Analytics App+Web property-functie gelanceerd als bèta-versie. In deze blog vertellen wij wat dit nieuwe type property inhoudt en wat de verwachtingen hiervoor zijn in de toekomst.

Lees meer
E-mailmarketing, e-mail automation of marketing automation?

In de wereld van e-mailmarketing software zien we een steeds grotere rol ontstaan voor automation. Maar wat is het nu precies het verschil? En nog belangrijker: wat is de beste oplossing voor jouw situatie?

Lees meer
6 tips voor het verbeteren van jouw omnichannel-strategie

Loop je vast met het perfect op elkaar afstemmen van jouw online marketingkanalen? Twijfel jij of je jouw online marketingbudget wel zo efficiënt mogelijk inzet? In deze blog 6 tips voor het verbeteren van jouw omnichannel-strategie.

Lees meer
Bereik jouw B2B-klanten via Google Ads

Het bereiken van B2B-klanten vergt een andere aanpak dan van B2C-klanten. Het beslissings- en aankoopproces is dit proces een stuk uitgebreider bij de B2B-klanten, met meer stakeholders. Via Google Ads kan je hier op verschillende manieren op inspelen.

Lees meer
5 tips voor het werven en behouden van klanten in onzekere tijden

Voor veel bedrijven zijn het moeilijke dagen. Juist nu groot deel van Nederland zich wendt tot allerlei digitale en technische oplossingen om ‘business as usual’ te blijven doen, kan de kracht van online marketing helpen om jouw business boven water te houden.

Lees meer
Vertel jouw merkverhaal via Instagram stories

Je kent ze wel: de schermvullende afbeeldingen & video’s met vrolijke teksten of gif’jes die na 24 uur weer verdwijnen. Deze zogenoemde ‘stories’ laten een enorme toename in populariteit bij social media-gebruikers. In deze blog laten wij je zien hoe je ze het beste kan inzetten.

Lees meer
Chat als advertentietool op Facebook en Instagram

Sinds begin dit jaar kan je speciale chatadvertenties inzetten op Facebook en Instagram, om direct met je doelgroep te chatten op WhatsApp of Messenger. Maar hoe zet je dit handige nieuwe middel in? In deze blog laten we zien hoe het werkt en hoe je het maximale eruit haalt.

Lees meer
5 tips on efficiënt en leuk thuis te werken

Sinds de ingrijpende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus af te remmen werkt Nederland (zoveel mogelijk) thuis. Maar dat vergt nog wel wat aanpassingen om net zo productief te zijn… zeker als je kids ook thuis zijn! In deze blog vind je 5 tips om het maximale eruit te halen.

Lees meer
Hoe start je met Pinterest advertising?

Nog geen jaar geleden lanceerde Pinterest advertenties ook eindelijk in Nederland: een nieuw platform met nieuwe kansen. Maar hoe kan je dit inzetten? In deze blog leggen we je uit hoe je een succesvolle campagne start en waar je op moet letten.

Lees meer