Trends in online marketing

Vergroot je online marketingkennis met onze blogs. Op zoek naar verdere verdieping? Download onze whitepapers over diverse online marketing-onderwerpen.

Filter:
Whitepaper: wat bepaalt de kosten van een WordPress website?

WordPress-websites zijn er in alle soorten en maten, maar hoeveel budget wil je ervoor uittrekken? Laat je het doen door een bureau of door je neefje? In deze whitepaper vergelijken we de voor- en nadelen aan de hand van vier prijsniveau’s van WordPress-websites.

Lees meer
Wat zijn de belangrijkste marketingkanalen voor e-commerce spelers in 2019?

In deze blog verzamelden wij de laatste cijfers over de populariteit en ROI van de belangrijkste e-commerce marketingkanalen anno 2019.

Lees meer
5 tips om meer inzichten uit je data te halen

Met een paar klikken krijg je een overzicht te zien van alle gegevens die het systeem opslaat; tientallen grafieken en cijfers. De eerste keer dat je ze ziet zul je ze nauwkeurig bestuderen. Maar, wat zegt al die data nu eigenlijk?

Lees meer
10 creatieve manieren om meer omzet uit een webshop te halen

Wie meer omzet uit een webshop wil halen lijkt aangewezen op dezelfde kanalen. Gelukkig blijft er altijd ruimte voor creativiteit. Misschien wel juíst nu. In deze blog verzamelden we 10 creatieve manieren en kanalen om meer omzet uit je webshop te halen.

Lees meer
12 e-commerce KPI's die iedere webshop moet volgen

De juiste e-commerce KPI’s vaststellen is cruciaal voor groei, maar het is niet eenvoudig. E-commerce organisaties hebben de beschikking over steeds meer data. Maar verzamel je ook inzichten waar je echt iets mee kan? Wij verzamelden 12 e-commerce KPI’s die je moet volgen voor maximale groei.

Lees meer
6 tips om het effect van je lokale social media-strategie te vergroten

Social Media Marketing is zowel voor B2B als B2C organisaties een ideaal marketingkanaal om de doelgroep te bereiken en marketingdoelstellingen te behalen. Stel je bent een landelijke organisatie met een webwinkel en meerdere fysieke winkels. Hoe zorg je er dan voor dat je toch als één merk naar buiten treedt op social media en de consument je ook zo ziet?

Lees meer
Hoe en waarom transformeer ik naar een digital-first marketingstrategie?

B2B-marketing werd lang gezien als conservatief. Zeker vergeleken met vooruitstrevende digitale campagnes van consumentenmerken. Dit beeld verandert gelukkig. Moderne B2B-merken omarmen de kracht van online kanalen. Hierdoor ontstaat een ijzersterk hybride formule waarin digitaal en menselijk contact elkaar perfect aanvullen.

Lees meer
8 veelgemaakte fouten bij budgetteren voor B2B-marketing

B2B-marketing is tegenwoordig de motor voor omzetgroei. Dit schept nieuwe verwachtingen over de moderne marketeer. Hij of zij moet haarfijn kunnen verantwoorden waarom in ieder kanaal geïnvesteerd wordt, en wat hiervan de opbrengsten zijn. Hoe doe je dit? En wat moet je vooral niet doen? In deze blog duiken we in de veelgemaakte fouten die we tegenkomen bij in B2B-marketingbudgetten.

Lees meer
Voice search: SEO-tips voor de lokale markt

Voice opdrachten worden steeds populairder. De verwachting is dat in 2020 tot wel 50% van alle voice opdrachten, zoekopdrachten zijn. De overige 50% zijn voice opdrachten zoals playlists aanzetten, boodschappenlijst aanvullen, enzovoorts.

Lees meer
22 B2B-marketing KPI’s die iedere marketeer op zijn netvlies moet hebben

Veel marketeers worstelen met het inzichtelijk krijgen van hun return-on-investment. Hoe kan je dit precies meten? In deze blog verzamelden we 22 belangrijke B2B-marketing Key Performance Indicators (KPI’s) die iedere B2B-marketingafdeling in de gaten moet houden.

Lees meer
Whitepaper: 9 tactieken om B2B-leads te genereren die wél converteren

Veel bedrijven lopen er tegenaan: “we hebben meer leads nodig”. Wat ze eigenlijk bedoelen is vaak: “we hebben betere leads nodig”. Kwantiteit alleen is namelijk niet genoeg. Het gaat uiteindelijk om het genereren van B2B-leads die echt bereid zijn te kopen. Hoe pak je dit aan?

Lees meer
25 criteria om de kwaliteit van jouw website te beoordelen!

Websitebezoekers hebben vaak al binnen een paar seconden een oordeel geveld over een website, maar voor marketeers is het vaak moeilijk om de eigen website te beoordelen door de ogen van de consument. In deze blog geven wij een checklist waarmee je makkelijk de meest-voorkomende problemen opspoort.

Lees meer