Award-winning RIFF Digital Marketing & Klium: Vernieuwde Google Shopping structuur resulteert in explosieve groei
Klium heeft op 26 november 2020 de BeCommerce Award in de categorie ‘The Advertising Campaign Award’ gewonnen. Een prachtige bekroning op de samenwerking met RIFF Digital Marketing! Ze wonnen deze prijs voor een vernieuwde Google Shopping structuur waarbij slim gebruik gemaakt wordt van tooling en automation. Het resultaat: een explosieve omzet- en rendementsgroei, en een verlaging van de kosten.
De uitdaging
De oplossing
Door slim te werken met het uitsluiten van bepaalde woorden per campagne prioriteit is het mogelijk om tóch gerichte campagnes op zoekwoorden in Google Shopping te bouwen. Met behulp van onze partners Adchieve en PPC Samurai heeft RIFF een nieuwe Google Shopping Structuur ingericht voor Klium. Campagnes worden gesegmenteerd op basis van merken en productprijzen. Daarnaast wordt er gekeken naar mogelijke biedingen per segment, het uitsluiten van bepaalde zoektermen en hogere biedingen op gerichte zoekopdrachten.
Het resultaat
De resultaten blijken nóg beter dan verwacht, zo blijkt er niet alleen een toename van het rendement te zijn, maar ook de omzet is gestegen door deze strategie. Daarnaast is er sprake van een flinke kostenbesparing.
Klium Nederland | Klium België |
---|---|
![]() 52,9% omzetgroei |
![]() 48,8% omzetgroei |
![]() 69,1% rendementsgroei |
![]() 91,6% rendementsgroei |
![]() 9,6% kostenbesparing |
![]() 22,3% kostenbesparing |
Davy Agten – E-commerce Manager Klium:
“Een mooie samenwerking tussen RIFF Digital Marketing, Adchieve, PPC Samurai en Klium.
Great teamwork creates great results.”
Aan de slag!
Wil jij ook aan de slag met slimme Google Shopping campagnes? Neem dan contact met ons op. We sparren graag met je over de mogelijkheden!

Fenno van Driel is sinds februari 2019 werkzaam als Online Business Consultant bij RIFF Online Marketing en maakt deel uit van het E-Commerce team.