Online marketing in de gezondheidssector

Ben je werkzaam in de gezondheidssector? Als speler in deze markt zijn er volop kansen met online marketing en je doelgroep nog beter te leren kennen. Wat motiveert mensen? Welke trends worden omarmt? En hoe speel je daar als bedrijf op in en realiseer je de beste resultaten? Tegelijkertijd is de regelgeving zeer strikt en is het belangrijk om daar rekening mee te houden. 

Digitale oplossingen per branche

Iedere branche is uniek. Je hebt daarom een online marketingstrategie nodig die naadloos aansluit op de uitdagingen van jouw organisatie in jouw markt. Met ervaring sinds 1999 helpen we organisaties met het realiseren van onlinmarketingdoelstellingenAfgestemd op jouw situatie. Kies jouw branche en laat je inspireren door onze oplossingen. 

Online als trendwatcher 

Het grote voordeel van online is dat alles meetbaar is. Zo biedt de zoekmachine je inzicht in populaire en snel stijgende zoekopdrachten. Weten social media platformen heel goed welke merken en bedrijven gevolgd worden. En weet Pinterest precies welke interesses op het gebied van gezondheid jouw doelgroep heeft. Kortom, online biedt volop mogelijkheden om, naast je reguliere middelen, de markt beter te leren kennen en de doelgroep gericht aan te spreken. 

 

Redactionele richtlijnen 

Voor de gezondheidssector zijn er strenge richtlijnen om rekening mee te houdenOnline advertenties en landingspagina’s dienen te voldoen aan redactionele richtlijnen. In sommige gevallen betekent het zelfs dat het verboden is om te adverteren of beloftes te doen op je website. De richtlijnen zijn lokaal verschillend dus vergeet niet te controleren welke van toepassing zijn in jouw doelmarkt. Onze specialisten adviseren proactief om ervoor te zorgen dat je probleemloos je producten kan aanbieden. 

 

 

 

OPLOSSINGEN IN DE GEZONDHEIDSSECTOR 

 

Broeders Gezondheidswinkel 

Een klant waar we al vele jaren met veel plezier voor werken is Broeders Gezondheidswinkel uit Oosterhout. In de fysieke winkel helpen ze met een team van opgeleide mensen de consument met advies en verkoop van gezondheidsproducten. Daarnaast bieden ze in de webshop een assortiment van meer dan 110.000 gezondheidsproducten aan.Een belangrijke omzetbron voor de webshop is de zoekmachine. RIFF heeft samen met ADchieve op een slimme manier zoekmachine campagnes geautomatiseerd waardoor advertenties worden aangeboden op basis van de dagelijkse voorraad van scherp geprijsde producten. Hiermee is een enorme kwaliteits- en rendementsverbetering gerealiseerd doordat er geen kosten meer worden gemaakt voor producten die niet op voorraad zijn.  

 

Fullcharge 

Voor Fullcharge, hét programma waarmee je werkt naar een leven vol energie en plezier, hebben we aan de hand van een strategische sessie een operationeel marketing plan ontwikkeld. In dit plan is, rekening houden met interne en externe factoren, omschreven in welke stappen er online meer en betere leads gegenereerd worden. Van vertaling van de propositie naar online content, persona omschrijvingen tot kanaal specifieke verbeterpunten. Een plan dat Fullcharge helpt om de gewenste groei te realiseren en daarnaast zijn we als RIFF actief gebruiker van het programma! 

Contact

Ben je marketeer in de gezondheidssector en op zoek naar een specifieke oplossing om jouw online resultaten te boosten? Neem dan contact met ons op. 

logo broeders gezondheidswinkel
logo vitamines per post
Fullcharge1
optisport