Online marketing in de Informatie Technologie

In de IT sector is online marketing niet weg te denken als onderdeel van de marketingstrategie. Online wordt ingezet voor leadgeneratie via een converterende website om zo accountmanagers te voorzien van kwalitatieve leads om op te volgen. Maar voordat je tot kwalitatieve leads komt zijn er nog wel wat stappen te nemen. RIFF heeft verschillende oplossingen voor organisaties actief in de IT. Van strategie, contentproductie tot uitvoer van campagnes. 

Digitale oplossingen per branche

Iedere branche is uniek. Je hebt daarom een online marketingstrategie nodig die naadloos aansluit op de uitdagingen van jouw organisatie in jouw markt. Met ervaring sinds 1999 helpen we organisaties met het realiseren van onlinmarketingdoelstellingenAfgestemd op jouw situatie. Kies jouw branche en laat je inspireren door onze oplossingen. 

Effectieve contentstrategie 

Om een optimaal resultaat te halen uit je leadgeneratie campagnes speelt content een uiterst belangrijke rol. Heb je een goed beeld bij wat er leeft bij jouw doelgroep? RIFF helpt met het uitwerken van buyer persona’s en zorgt ervoor dat je content gestructureerd en doelgericht produceert voor iedere fase in de buyer journey. Breng de kwaliteit van je leads naar een hoger niveau en investeer in je contentstrategie. Combineer dit met geavanceerde automation tools zoals Hubspot en je zal direct het verschil ervaren. 

 

IT leadportals  

Vanuit RIFF beheren we onze eigen professionele content portals waar grote groepen IT professionals bereikt kunnen worden met bijvoorbeeld whitepapers of blogartikelen. Een unieke omgeving waar je een selectieve doelgroep bereikt en kwalitatieve leads genereert. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 

OPLOSSINGEN IN DE INFORMATIE TECHNOLOGIE 

 

Leadgeneratiecampagnes voor Wortell 

Wortell, een Nederlandse pionier en marktleider op het gebied van cloud-technologie en digitalisering van werkplekken, hebben we geholpen bij het verstevigen van haar positie als autoriteit in de markt. Door een effectieve contentstrategie in te zetten is de doelgroep bereikt en bewogen om en overtuigd om diensten van Wortell af te nemen. Marketing automation heeft een belangrijke rol gespeeld bij het verspreiden van ondere andere trendrapporten via geselecteerde vakmedia. Benieuwd naar de volledige case? Lees hier verder.  

 

Ontwikkeling social media strategie Ordina 

Voor Ordina, de grootste, lokale IT-dienstverlener in de Benelux heeft RIFF een social media strategie ontwikkeld. Diepte interviews zijn gecombineerd met dataonderzoek en een 0-meting van de website journeys, social kanalen en processen. Dit is de basis geweest voor het verbeteren van de engagement- en conversieresultaten uit social media. Als partner ondersteunen we met workshops, praktische adviezen om zo de continuïteit blijvend te waarborgen. Ontdek hier het volledige verhaal. 

Contact

Ben je actief in de informatie technologie en ben je benieuwd hoe we jouw online resultaten kunnen boosten? Neem dan contact met ons op. 

Microsoft1
Wortell1
Ordina1
logo copaco