Online marketing in de woonbranche

De woonbranche heeft de afgelopen jaren een enorme digitaliseringsslag doorgemaakt. Van het online bestellen van producten tot inspiratie opdoen met het ontdekken van de laatste woontrends. Consumenten weten online goed hun weg te vinden om hun behoefte beantwoord te krijgenHet is daarom belangrijk om als fabrikant, woonboulevard of webshoop de juiste momenten aanwezig te zijn met de juiste boodschap.  

Digitale oplossingen per branche

Iedere branche is uniek. Je hebt daarom een online marketingstrategie nodig die naadloos aansluit op de uitdagingen van jouw organisatie in jouw markt. Met ervaring sinds 1999 helpen we organisaties met het realiseren van onlinmarketingdoelstellingenAfgestemd op jouw situatie. Kies jouw branche en laat je inspireren door onze oplossingen. 

Strategie als uitgangspunt 

Het resultaat uit online marketing gaat samen met een solide strategie. Waar sta je nu, wat is je stip op de horizon, wat zijn belangrijke ontwikkelingen in de markt en wat is er voor nodig om je doelen te bereiken? Wil je geholpen worden bij het uitwerken van je strategie? Of eens een kritische blik op je huidige strategie? Onze strategen staan voor je klaar. Dit doen we onder andere interactieve workshops te combineren met datagedreven onderzoek. 

 

 

OPLOSSINGEN IN DE WOONBRANCHE 

 

 

De klantreis in beeld 

De Limburgse haardenfabrikant Kalfire wil graag samen met het dealernetwerk optrekken om de gezamenlijke klant te bedienen. Om beter inzicht te krijgen in de klantreis heeft RIFF samen met Kalfire een workshop ontwikkeld. Deze is in twee dagen gegeven aan de Nederlandse en Belgische dealers. Hoe verhoudt zich de rol van fabrikant ten opzichte van dealer en wat betekent dat voor de marketing en communicatie met de markt? Door vanuit de workshop een gestructureerde aanpak te ontwikkelen is er richting gegeven aan het genereren van meer en betere leads met als einddoel natuurlijk verkopen.  

 

 

De juiste doelen meten 

Een Nederlandse woonboulevard is geholpen met het in kaart brengen van de meeste belangrijkste doelen van de nieuw geplande website, aansluitend op de behoefte van de consument. Voor woonboulevards is het immers van belang om online te inspireren en te overtuigen om de woonboulevard te bezoekenHoe koppel je echter de online resultaten vervolgens aan offline winkelbezoekWelke conversiepunten dienen daarvoor aanwezig te zijn op je website? Tijdens een KPI sessie is er samen met de klant en de webbouwer een technisch meetplan en een concept voor een performance dashboard ontwikkeld. 

 

 

Online & offline retail 

Al vele jaren werken we succesvol samen met een verkoper van design meubelen, verlichting  en accessoires. Een uitgebreid assortiment van nationale en internationale topmerken wordt zowel via hun webshop als fysieke winkel verkocht.  Onze focus ligt met name op het beheer van de advertising campagnes (SEA & display) voor Nederland en België. In de aansturing van de campagnes wordt onder andere meegenomen welke producten juist beter offline dan online verkopen en andersom. Dit resulteert in verschillende online doelstellingen per merk en/of productcategorie. Sinds de start van onze samenwerking is de jaaromzet vervijfvoudigd. 

 

 

Branding & performance campagnes  

Voor een groter speler in de beddengoedbranche beheren we al enkele jaren succesvol de SEA en social campagnes. Door de inzet van onze tooling, de goede samenwerking met partners als Google & Facebook en onze eigen werkwijze, waarbij we vanuit een sterke performance kijk ook branding campagnes naar een hoger niveau tillen, zijn de resultaten van deze klanten skyhigh zijn gegaan. In minder dan vijf jaar tijd is de omzet meer dan vertienvoudigd. 

Contact

Ben je fabrikant, dealer of woonboulevard? Kortom actief in de woonbranche en ben je benieuwd hoe we jouw online resultaten kunnen boosten? Neem dan contact met ons op. 

Kalfire1
logo villa arena
logo jan frantzen
swiss-sense
logo beter bed
logo morres