Conversie-optimalisatie (CRO)

Zorg dat je bezoekers meer, en vaker, bij je kopen. Onze CRO-specialisten brengen jouw website en het gedrag van jouw bezoekers in kaart en spotten zo de kansen voor een hogere conversie.

Wat als je genoeg traffic op je website krijgt, maar de aankopen vallen tegen? Het belang van conversie, en vooral het verbeteren van die conversie, wordt nog wel eens onderschat in online marketing. De CRO-experts van RIFF brengen jouw website en het gebruikersgedrag van jouw doelgroep in kaart in ons speciale RIFF Lab. We nemen alle mogelijke obstakels voor aankopen weg, en zorgen dat jouw doelgroep vaker, en meer, koopt.

 

Inzicht in websitegebruik

Hoe gebruiken klanten jouw website nou echt? Lukt het ze om via een logische weg een aankoop te doen, of raken ze halverwege ‘verdwaald’ en haken ze gefrustreerd af? Bekijk je eigen website eens door de ogen van jouw klanten. Met diverse methodes (testgebruikers, interviews, heatmaps, clickmaps, vragenlijsten en eye-tracking) brengen we heel gericht het gebruikersgedrag (en de daarbij behorende obstakels) in kaart.

Kruip in de huid van de gebruiker

Bij RIFF beschikken we over ons eigen lab, waar onder andere eye-tracking van proefpersonen mogelijk is. Hier meten we heel precies waar de proefpersonen naar kijken op jouw website terwijl ze bepaalde ‘taken’ uitvoeren. Zo krijg je heel betrouwbare conclusies over mogelijke problemen of verbeterpunten.

A/B-testen voor meest optimale website

Een kernonderdeel van conversie-optimalisatie is het testen van pagina’s en pagina-elementen. Welke variant levert het meeste rendement op? Onze ervaren usability-experts doen op basis van het gebruikersonderzoek meerdere voorstellen. Deze worden vervolgens allemaal door onze experts getest. We doen er alles aan om jou website zo optimaal mogelijk te maken en de traffic naar jouw site te verhogen.

 

Lead nurturing voor B2B-bedrijven

Naast conversie-optimalisatie voor websites is er ook conversie-optimalisatie per individuele klant, vooral voor B2B-bedrijven. Voor deze klanten heeft RIFF een slim lead nurturing-proces ingericht. Potentiële klanten worden ook na hun bezoek aan jouw website gevolgd (conform de AVG), en met gerichte contentmarketing begeleiden we ze langzaam maar zeker richting aankoop.

Meer weten?

Dune Jharap
Digital Business Coordinator

Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!

T: +31 (0)73 648 70 70
E: dune.jharap@riffonline.com

Contact

Relevante artikelen

25 criteria om de kwaliteit van jouw website te beoordelen!

Websitebezoekers hebben vaak al binnen een paar seconden een oordeel geveld over een website, maar voor marketeers is het vaak moeilijk om de eigen website te beoordelen door de ogen van de consument. In deze blog geven wij een checklist waarmee je makkelijk de meest-voorkomende problemen opspoort.

Lees meer
De meerwaarde van ondersteunende content in de koopfunnel

De juiste ondersteunende content tijdens de online customer journey is nodig voor de laatste klik. In dit artikel geef ik je handvatten hoe je dit doet.

Lees meer
Test: valt jouw call-to-action voldoende op?

Twijfel je over het kleurgebruik van jouw website of wil je graag dat we met jou meedenken over het optimaliseren van je website? Neem dan gerust contact op met een van onze CRO-specialisten. En vergeet niet ons blog te volgen voor meer handige tips en het laatste online marketing nieuws.

Lees meer