Conversie-optimalisatie

Haal meer omzet uit je webshop of website. Onze CRO-specialisten brengen jouw website en het gedrag van jouw bezoekers in kaart en spotten zo de kansen voor een hogere conversie. Benieuwd welke quick wins we direct adviseren?

Direct meer weten?

Haal meer omzet uit je website of webshop doormiddel van CRO

Wat als je genoeg traffic op je website krijgt, maar de aankopen vallen tegen? Het belang van conversie, en vooral het verbeteren van die conversie, wordt nog wel eens onderschat in online marketing. De CRO-experts van RIFF brengen jouw website en het gebruikersgedrag van jouw doelgroep in kaart in ons speciale RIFF Lab. We nemen alle mogelijke obstakels voor aankopen weg, en zorgen dat jouw doelgroep vaker, en meer, koopt.

Omzet groei van 30% doormiddel van CRO.

 

Conversie verhogen

Onze experts kunnen direct voor je aan de slag en betrekken je continu in de stappen die worden genomen.

 

Expert review

Met een expert review beoordeelt onze CRO specialist op basis van UX heursitieken & standaarden of website bezoekers het doel zonder obstakels kunnen bereiken en of hun mogelijke vragen tijdens hun zoektocht goed beantwoordt worden. Hieruit komt een overzicht met adviezen voor aanpassingen aan de website, zodat (deze nog voor livegang opgelost kunnen worden en) er geen klanten verloren gaan doordat er nog grote obstakels aanwezig zijn.

 

A/B Testen

Met een A/B test traject kun je voor jouw bezoekers bepalen of aanpassingen beter of slechter presteren dan de huidige weergave en zo steeds je website een beetje beter maken. Voor iedere A/B test wordt een hypothese opgesteld en berekenen we hoe lang de test moet draaien. Daarna wordt in overleg het design afgerond en wordt de code voor de test gebouwd en geïmplementeerd in de testtool (bv. Google Optimize).

 

Customer Journey Mapping

Je wilt dat mensen je product of service afnemen, maar wat gebeurt er voorafgaand aan dat moment? Door het in kaart brengen van de klantreis bepaal je of jouw marketingstrategie en website voldoende ondersteunen om jouw doelgroep te helpen hun subdoelen (en jouw einddoel) te bereiken.

 

Personalisatie

Met personalisatie toon je iedere bezoeker zijn eigen variant van de website om totaal een hogere conversieratio (en omzet) te bereiken met je huidige verkeer. Heb je al veel data over je bezoekers en wil je deze inzetten om betere resultaten te bereiken dan is personalisatie een mooie stap.

 

Usability onderzoek

Op websites en webshops waar gebruikers obstakels in de flow ondervinden haken bezoekers sneller af, met minder conversies als gevolg. Door het doen van usability onderzoek met zo’n 5 a 6 respondenten breng je 80-90% van de obstakels op je website in kaart én kun je doorvragen waarom bezoekers dit als een obstakel ervaren. Zo maak je de stap van verbeteringen op basis van aannames, naar verbeteringen op basis van een concrete praktijksituatie.

Ben je overtuigd?

Onze CRO-experts vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier voor een kennismakingsgesprek.


CRO klantteams

Van websites tot e-commerce platformen (B2B en B2C), RIFF ontwikkelt alles in-house met multi-disciplinaire klantteams.

Meer dan 15 jaar ervaring in Conversie Optimalisatie (CRO)

Tijdens een kennismakingsgesprek bespreek ik graag je plannen voor de toekomst en deel ik graag mijn ervaringen omtrent CRO en de optimalisaties die je kunt uitvoeren. Het CRO-team werkt onder andere voor klanten als RRS, PrintAbout, Ordina Nederland, Microsoft en Pondres.

 

Simon Kriek

Business Development Director
Mobiel: +31(0)614697706

Relevante artikelen

3 tips om meer uit Hotjar te halen

Bij RIFF zetten we de tool Hotjar in om te kunnen zien hoe bezoekers een website gebruiken. We kunnen hierin o.a. zien tot hoe ver gescrold wordt, waar men klikt en op welke manier men door de website navigeert. Lees hier tips om meer gestructureerd data uit Hotjar te halen.

Lees meer
25 criteria om de kwaliteit van jouw website te beoordelen!

Websitebezoekers hebben vaak al binnen een paar seconden een oordeel geveld over een website, maar voor marketeers is het vaak moeilijk om de eigen website te beoordelen door de ogen van de consument. In deze blog geven wij een checklist waarmee je makkelijk de meest-voorkomende problemen opspoort.

Lees meer
De meerwaarde van ondersteunende content in de koopfunnel

De juiste ondersteunende content tijdens de online customer journey is nodig voor de laatste klik. In dit artikel geef ik je handvatten hoe je dit doet.

Lees meer