Data & Google Analytics

Vertaal data naar waardevolle inzichten over de effecten van jouw marketing en het gedrag van bezoekers.

Is jouw marketing gedreven door gut feeling of data? Het kan net dat stapje extra zijn om de concurrentie voor te blijven. Bij RIFF kunnen we jouw marketingafdeling meer inzicht verschaffen over de effecten en kenmerken van de verschillende kanalen, uitingen en gebruikers. Dit leidt tot een ranglijst van marketinginvesteringen op basis van ROI (return-on-investment), waardoor je in één oogopslag ziet wat nu wel, of juist niet, werkt voor jouw klanten.

 

Al je data inzichtelijk met dashboarding

Er is een fijne lijn tussen genoeg data kunnen verzamelen, of er simpelweg in verzuipen. Alle verschillende tools verschaffen tegenwoordig meer dan genoeg data, dus hoe breng je dat samen in een makkelijk te interpreteren overzicht? Met onze dashboarding-tools kunnen wij volledig op jouw KPI’s afgestemde overzichten maken, waardoor jij altijd de laatste status van jouw targets kan evalueren. Dus geen onhandig grote Excel-bestanden meer, maar een duidelijk dashboard-overzicht wat gemakkelijk binnen de organisatie gedeeld kan worden.

 

Google Analytics voor professionals

Vrijwel alle websites zijn voorzien van Google Analytics, wat een bijzonder bruikbaar inkijkje in (onder andere) het huidige websitegebruik biedt. Alleen: data zonder context is moeilijk te interpreteren. 2.000 bezoekers per maand lijkt een mooi aantal, tot je hoort dat de concurrent er ruim 5.000 per maand heeft. En waar komen die bezoekers vooral vandaan? Heeft jouw campagne nu écht tot een toename geleid, of was er simpelweg die maand een algemene run op die productgroep? Onze data-analisten kunnen jou helpen om nieuwe, en vaak verrassende inzichten uit je Google Analytics-data te krijgen. Bovendien kunnen we ook verbeterpunten voor jouw website voorstellen en testen, zodat jouw website optimaal is afgestemd op jouw gebruikers.

Cross-device & cross-platform tracking

Voorheen volstond een IP-adres of een tracking cookie om een gebruiker te volgen. Dat is nu wel anders. Bezoekers surfen nu naar jouw website via verschillende apparaten en browsers. Dit geeft een vertekend beeld van je data. Met onze handige tools koppel je deze data toch aan één individuele gebruiker. Zo krijg je maximaal inzicht in elke gebruiker.

Meer weten?

Dune Jharap
Digital Business Coordinator

Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!

T: +31 (0)73 648 70 70
E: dune.jharap@riffonline.com

Contact

Relevante artikelen

Data en analytics: trends voor 2021

Ben jij ook al druk bezig met het maken van plannen voor 2021? Data en analytics mogen daar als centrale spil natuurlijk niet in ontbreken. Analytics collega Karst deelt in deze blog zijn verwachtingen voor 2021 en wat dit betekent voor jouw aanpak.

Lees meer
Google Analytics App+Web property

Halverwege 2019 heeft Google de nieuwe Google Analytics App+Web property-functie gelanceerd als bèta-versie. In deze blog vertellen wij wat dit nieuwe type property inhoudt en wat de verwachtingen hiervoor zijn in de toekomst.

Lees meer
5 tips om meer inzichten uit je data te halen

Met een paar klikken krijg je een overzicht te zien van alle gegevens die het systeem opslaat; tientallen grafieken en cijfers. De eerste keer dat je ze ziet zul je ze nauwkeurig bestuderen. Maar, wat zegt al die data nu eigenlijk?

Lees meer