Data Engineering

In iedere organisatie is er meer data voor handen dan ooit tevoren. Tegelijkertijd is er een fijne lijn tussen data verzamelen en er simpelweg in verzuipen. Hoe breng je al die data op een correcte en verantwoorde manier samen?

Afspraak maken? Bel 073 648 70 70

Databronnen bundelen en in beeld brengen

In iedere organisatie is er meer data voor handen dan ooit te voren. Tegelijkertijd is er een fijne lijn tussen data verzamelen en er simpelweg in verzuipen. Daarnaast wordt er door organisaties heen met diverse tools en systemen gewerkt. Hoe breng je al die data op een correcte en verantwoorde manier samen?

 

Doormiddel van proces mapping brengen onze specialisten jouw databronnen en eventuele relaties daartussen in beeld. Vervolgens wordt er een datamodel aangelegd waarmee de data wordt gestructureerd wordt opgeslagen in een data warehouse. Zo heb jij al jouw data schoon, goed bereikbaar en veilig ondergebracht op één centrale plek.

 

Vanuit daar zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt jouw data bijvoorbeeld gebruiken voor analyses over voorheen bestaande silo’s heen. Denk aan het combineren van offline en online verkoopdata. Ook is het mogelijk om informatie tussen verschillende afdelingen met elkaar te combineren en te delen. Geef jouw online marketing afdeling inzicht in de gevolgen van hun laatste campagne voor de customer service afdeling. Uiteraard biedt het centraliseren en ontsluiten van data ook mogelijkheden voor marketing automation en optimalisatie van campagnes.

Op Data & Analytics gebied bieden wij als RIFF o.a. het volgende aan:
  • Bepalen van strategie op het gebied van Data & Analytics
  • Advies op het gebied van tooling
  • Uitwerking van KPI frameworks, meet tag-en-implementatieplannen
  • Implementatie van tracking via Tag Management Systemen
  • Opzetten en ontwikkelen van dashboards & rapportages
  • Het verenigen van data silo’s in een datawarehouse
  • Uitvoeren van audits op Web Analytics en Tag Management implementaties
  • Op maat gemaakte trainingen om zelf met Google Analytics, Google Tag Manager en Google Datastudio aan de slag te gaan
  • Doorlopende ondersteuning om jouw data betrouwbaar, zuiver en up-to-date te houden

 

Simon1
Meer weten?

Wanneer je meer inzicht krijgt in je data kun je direct bijsturen waar nodig. Laat ons je data vertalen naar uitvoerbare acties. Meer weten?

Simon Kriek

Business Development Director
M: +31 (0)6 14 69 77 06
E: simon.kriek@riffdigitalmarketing.com

Direct advies? Stuur ons je vragen en we kijken direct met je mee!



Relevante artikelen

Data en analytics: trends voor 2021

Ben jij ook al druk bezig met het maken van plannen voor 2021? Data en analytics mogen daar als centrale spil natuurlijk niet in ontbreken. Analytics collega Karst deelt in deze blog zijn verwachtingen voor 2021 en wat dit betekent voor jouw aanpak.

Lees meer
Google Analytics App+Web property

Halverwege 2019 heeft Google de nieuwe Google Analytics App+Web property-functie gelanceerd als bèta-versie. In deze blog vertellen wij wat dit nieuwe type property inhoudt en wat de verwachtingen hiervoor zijn in de toekomst.

Lees meer
5 tips om meer inzichten uit je data te halen

Met een paar klikken krijg je een overzicht te zien van alle gegevens die het systeem opslaat; tientallen grafieken en cijfers. De eerste keer dat je ze ziet zul je ze nauwkeurig bestuderen. Maar, wat zegt al die data nu eigenlijk?

Lees meer