Marketingstrategie

Leg samen met onze strategen de basis voor succesvolle e-commerce, leadgeneratie of een groeiende merkbekendheid.

Succesvolle online marketing valt of staat met een goede strategie. Je hebt te maken met een wirwar aan beschikbare kanalen, middelen en platforms. De doelgroep die je wil bereiken? Die vind je niet meer zo snel via één kanaal maar zit verscholen in een versnipperd landschap. Juist daarom hoort data-driven marketing de kern van jouw campagnes te zijn. Hoe ga je hiermee van start? Dat is een klus voor onze ervaren online marketingstrategen. Samen met jou leggen we de basis voor succesvolle e-commerce, leadgeneratie of branding.

 

Data legt gedragspatronen bloot

Campagne voeren op basis van gut feeling is eigenlijk gokken met jouw marketingbudget. Bij RIFF laten we het onderbuikgevoel voor wat het is en werken we vanuit feiten en data. Data die we boven water halen met onze speciale tools. We zoomen in op jouw beoogde doelgroep en leggen zo gedragspatronen bloot. Deze gebruiken we om de online customer journey van jouw typische klant in kaart te brengen. Want, hoe meer jij weet over de online reis van jouw potentiële klanten, hoe gerichter je ze target.

 

Realistische actiepunten met draagvlak

Jouw campagne heeft de meeste impact als deze al snel zichtbaar resultaat oplevert, en bovendien ook gedragen wordt binnen jouw organisatie. We werken vanuit jouw targets en KPI’s, koppelen actiepunten aan prioriteit en gaan zo voor quick wins. We betrekken jouw hele organisatie in het proces met onze interactieve strategische workshop. Zo verhogen we onmiddellijk het draagvlak van jouw campagne.

De strategische workshop:
brainstormen met onze experts

Naast data is ook de ervaring van jouw medewerkers van onmisbare waarde. Zij weten als geen ander wat werkt en vooral wat niet werkt. Combineer dit met de data en ervaring van onze experts en je krijgt een stevige basis voor een strategie. In onze strategische workshop wisselen we alle kennis en inzichten uit. Het resultaat is een strategie die we niet voor maar mét de organisatie opstellen.

Meer weten?

Dune Jharap
Digital Business Coordinator

Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!

T: +31 (0)73 648 70 70
E: dune.jharap@riffonline.com

Contact

Relevante artikelen

Trends voor online marketing 2021

Benieuwd wat er gaat gebeuren op het gebied van online marketing in 2021? In deze blog laten we onze verschillende specialisten aan het woord over SEO, social, UX & CRO, analytics & data en e-mailmarketing. De perfecte voorbereiding op jouw plannen voor het nieuwe jaar!

Lees meer
Local SEO-checklist: is jouw bedrijf wel optimaal vindbaar online?

Voor alle bedrijven met fysieke locaties die zich (ook) richten op regionale bezoekers is local SEO de kern van de online vindbaarheid. Gebruik onze checklist om ervoor te zorgen dat jouw vestiging bovenaan in de zoekresultaten komt!

Lees meer
6 tips voor het verbeteren van jouw omnichannel-strategie

Loop je vast met het perfect op elkaar afstemmen van jouw online marketingkanalen? Twijfel jij of je jouw online marketingbudget wel zo efficiënt mogelijk inzet? In deze blog 6 tips voor het verbeteren van jouw omnichannel-strategie.

Lees meer