Online advertising

Overtuig je doelgroep met doeltreffende advertenties en slimme campagnes waarin ROI centraal staat. RIFF is er voor operationele ondersteuning of totale ontzorging.

Online advertising, het klinkt makkelijker dan het is. Waar je bij een krant onderhandelt over de pagina en de grootte, kent het digitale landschap oneindig veel mogelijkheden. Er zijn ontelbaar veel soorten advertenties, diverse platforms en content in allerlei vormen en maten. Als officiële partner van de grootste online spelers heeft RIFF alle soorten advertenties, de laatste trends en innovaties (en niet te vergeten effectiviteit!) in kaart gebracht. Hierdoor kunnen wij voor elk bedrijf en elke branche een effectieve campagne op maat verzorgen.

 

Gericht targeten en retargeten

Voordat je één of meerdere platforms kiest, moet je eerst weten waar jouw doelgroep zich bevindt. Of beter gezegd, hoe ze aan hun online zoektocht beginnen: de online customer journey. We brengen gedragspatronen in kaart op basis van data en adviseren je welke platforms het beste bij jou passen. Bovendien volgen we (conform de AVG) ook bezoekers cross-platform. Zo bewegen we dezelfde potentiële klant met retargeting steeds verder richting aankoop.

 

Adverteren met maximaal resultaat

Bij RIFF gaat adverteren verder dan alleen het plaatsen van jouw advertenties. Wij optimaliseren continu campagnes om zo tot het beste resultaat te komen. Of je nu wil adverteren op een zoekmachine (SEA), social media, marketplaces of via speciale display advertising; we houden alles nauwlettend in de gaten en sturen bij waar nodig. Bovendien zijn we transparant: periodiek krijg je alle resultaten in een makkelijk en duidelijk overzicht, volledig aangepast op jouw KPI’s.

Boodschap en campagnesoorten

Minstens zo belangrijk als bereik: met welke boodschap bereik je je doelgroep? Lang niet alle advertenties zijn geschikt voor keiharde sales. Een platform waar bezoekers vooral kijken en niet kopen is daardoor meer geschikt voor een awareness-campagne. Voor branding-campagnes past inspireren met gave content misschien beter. Onze experts helpen jou met het vinden van precies díe juiste snaar. Bovendien zetten we alle campagnes zó op dat ze altijd meetbaar zijn, ongeacht de soort. Geen tijd om content aan te leveren? Ook op dit gebied kunnen wij jouw campagne volledig verzorgen.

Meer weten?

Dune Jharap
Digital Business Coordinator

Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!

T: +31 (0)73 648 70 70
E: dune.jharap@riffonline.com

Contact

Relevante artikelen

De komst van Amazon: lees de voor- en nadelen

Amazon heeft de Nederlandse markt officieel betreden met een groot assortiment. Wat betekent de komst van Amazon voor jouw webshop en is het slim om jouw producten aan te bieden op dit platform? Lees hier de voor- en nadelen van deze nieuwe marketplace.

Lees meer
Het belang van context bij display advertenties

Het online landschap is constant in beweging. Waar je vroeger wellicht werd doodgegooid met ongerichte en vaak schreeuwerige banners, lijkt het tegenwoordig alsof je overal gevolgd wordt, met op maat gemaakte banners, speciaal voor jou. Hoe ga je hierin mee als adverteerder? Lees verder voor tips.

Lees meer
Online Video Advertising Strategie

Een gelikte video gemaakt? Nu moet je er natuurlijk nog voor zorgen dat je doelgroep deze te zien krijgt. In dit artikel lees je hoe je jouw video het beste kan distribueren met inzet van betaalde campagnes.

Lees meer