Social media-marketing

Onze ervaren social media-experts verzorgen organische en betaalde campagnes op alle social media die relevant zijn voor jouw doelgroep.

Social media zijn niet meer weg te denken in de marketingmix van zowel B2C- als B2B-bedrijven. Maar het zijn er inmiddels zó veel; elk met weer een andere doelgroep, andere types content en andere toepassingen. Onze ervaren social media-experts verzorgen organische en betaalde campagnes op de belangrijkste social media voor uiteenlopende bedrijven. Binnenkort ook voor jou?

 

Kennis van kanalen & partnerships

Het gericht bereiken van jouw doelgroep staat centraal bij social media-marketing. De keuze voor de kanalen, de (advertentie)vorm en geschikte content vormt de basis voor elke campagne. RIFF is officieel marketingpartner voor Facebook en Instagram én heeft een brede kennis en ervaring met LinkedIn, YouTube, WhatsApp, Twitter en Pinterest. Zo verzekeren we onze klant altijd van op maat gemaakte campagnes. Bovendien bieden we ook de mogelijkheid om campagnes op te zetten op meer specifieke social media zoals Snapchat en TikTok.

 

De juiste social strategie

Het missen van een juiste strategie is een veel voorkomend probleem als het gaat om het effect van jouw social marketing. We bepalen daarom altijd eerst een strategie die past bij jouw merk of bedrijf. Elke social campagne is een verhaal dat je vertelt aan de juiste mensen, via de juiste kanalen, op het juiste moment en met de juiste interactie. De social advertising specialisten van RIFF zorgen dat de boodschap jouw doelgroep bereikt. Ze zorgen ervoor dat potentiële kopers de producten uit hun winkelmandje blijven zien in hun timeline. We zetten effectieve campagnes op en stemmen die volledig af op jouw doelstellingen. Of het nu gaat om het verhogen van websiteverkeer of een full-funnel-strategie afgestemd op de customer journey, RIFF helpt je.

 

Efficiënt & meetbaar

“Ja maar, de concurrent doet het óók!” Een veelgehoorde reden om tóch alle mogelijke kanalen en middelen aan te grijpen. Maar vergeet niet, de inzet van social media is een arbeidsintensieve taak. Bij RIFF begrijpen we dat jouw social media-campagne onder de streep ook wat moet opleveren. Daarom houden wij de campagne scherp in de gaten en blijven we optimaliseren. Bovendien zijn wij transparant over de resultaten: klanten krijgen van ons periodiek een volledige en overzichtelijke rapportage van de voortgang.

Contentcreatie op maat

Wist je dat Facebook het bereik van jouw post of advertentie bewust beperkt als er tekst in de afbeelding staat? En dat het gebruik van een stockbeeld op Instagram een echte no-go is? Kortom, content voor social media is echt maatwerk. Onze eigen contentafdeling staat jouw Marcom-afdeling bij met contentcreatie voor onder andere social media, al dan niet campagne gebonden. Naast leuke en gevatte tekstjes voor posts maken wij ook pakkende visuals, afbeeldingen en video’s.

Meer weten?

Dune Jharap
Digital Business Coordinator

Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!

T: +31 (0)73 648 70 70
E: dune.jharap@riffonline.com

Contact

Relevante artikelen

Social content: 4 best practices op een rijtje

Exact dezelfde content in één keer doorplaatsen op al je social kanalen? Het is een makkelijke oplossing – maar niet de beste. Lees in deze blog alles over de best practices voor het plaatsen van content op Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter en Pinterest.

Lees meer
Pinterest marketing: 7 redenen om hier vandaag nog mee te starten

Bij Social Media denk je al gauw aan Facebook en Instagram. Pinterest wordt vaak vergeten als social kanaal. Speelt jouw product of dienst in op het creëren van inspiratie of op een bepaalde levensfase van de consument? Lees dan snel waarom je Pinterest in moet zetten!

Lees meer
Facebook Shops: de nieuwe online webwinkel

De pandemie drukt op onze economie; voor de e-commercebedrijven heeft dit verschillende gevolgen gehad. Waar diverse bedrijven een recordaantal bezorgingen doen, worstelen kleinere bedrijven met juist een daling hiervan. Lees over de lancering van de Facebook Shops om beide bedrijven te ondersteunen.

Lees meer