Onze werkwijze

Minstens net zo belangrijk als de website zelf: de afstemming van de werkprocessen en wederzijdse verwachtingen. Bij RIFF werken we niet alleen voor de klant, maar vooral mét de klant. Hierdoor zijn de lijntjes kort en kunnen we snel schakelen. 

 

Eerste kennismaking / maken van een shirt-size

Na de eerste kennismaking met onze Account Director Simon, beginnen we met het maken van een kosteninschatting, een zogenaamde shirt-size. Dit is zeer realistische eerste kosteninschatting op basis van de beschikbare informatie en het (grove) aangeleverde design. Uiteraard moeten de details nog afgestemd worden, maar op basis hiervan kunnen bedrijven een keuze maken. Als deze inschatting passend is, zullen we een technische sessie inplannen voor een verdere kennismaking met ons team van specialisten.

 

Technische sessie

Deze meeting heeft als doel om alle de wederzijdse verwachtingen met elkaar te bespreken en af te stemmen. Tijdens de technische sessie zal een team vanuit RIFF samen met een team vanuit de klant één-op-één alle wensen en eisen doorspreken. Aan de hand van deze sessie zal een backlog ingericht worden binnen Jira. Jira is een transparant systeem dat wij inzetten om projecten te managen en alle taken rondom projecten te beheren. Iedere taak is voorzien van een omschrijving en urenindicatie. Complexe taken zijn voorzien van subtaken, die vervolgens weer verder toegelicht worden.

 

Design & development

RIFF werkt volgens een agile/scrum-methodiek. Deze werkwijze, op basis van sprints, zorgt voor een efficiënt en flexibel ontwikkelproces waarin we het vooraf bepaalde budget respecteren, maar ook flexibel kunnen inspelen op nieuwe wensen en behoeften.
■   In korte iteraties, genaamd sprints, werken we gestructureerd aan de website.
■   Na elke sprint volgt een evaluatie, en bepalen we hoe de volgende sprint eruit ziet.
■   Wij werken op team-basis, elke soort klant vraagt weer andere expertise.
■   Door deze teamstructuur profiteren onze klanten maximaal van onze kennis en expertise.

 

 

Beheer & onderhoud

Na de livegang blijven we een vinger aan de pols houden. Halen we de doelen en kloppen onze aannames? Door continu bij te sturen aan de hand van gebruikersdata groeit de website. Samen met onze klanten sluiten we een SLA af. Hierin staan duidelijke afspraken over het onderhoud en beheer.

 

Doorontwikkelen

De meeste websites staan niet stil na de livegang – er komen altijd nieuwe wensen bij na verloop van tijd. Ook voor de doorontwikkeling kunnen onze klanten altijd bij ons terecht, zo hanteren wij een makkelijk en transparant ‘strippenkaart-systeem’ hiervoor. Zo blijven ook alle nieuwe kosten inzichtelijk.

 

<  Terug naar WordPress development

Simon1
Meer weten?

Neem dan contact op via onderstaande gegevens of vul het contactformulier in.

Simon Kriek

Account Director Webdevelopment
M: +31 (0)6 14 69 77 06
E: simon.kriek@riffonline.com

Vul hier je gegevens in: