Adverteren in zoekmachines is cruciaal voor online zichtbaarheid. Laat je helpen door onze SEA-specialisten en betaal nooit meer teveel voor je clicks en traffic.
Het organisch bereik via zoekmachines is de afgelopen vijf jaar behoorlijk gemarginaliseerd. Adverteren is een must om nog gevonden te worden. Maar wat is de juiste strategie? Hoe voorkom je dat je veel te veel betaalt? Onze marketing specialisten werken performance-based. Want campagnes moeten onderaan de streep wel genoeg opleveren.
Bieden op zoekwoorden
Afhankelijk van jouw bod op een zoekwoord, krijg jij een advertentieplaats toegewezen. Hoe hoger het bod, hoe beter de plek. Maar is die felbegeerde eerste plek in het zoekresultaat wel zo effectief? De kans is bijzonder groot dat mensen die ‘gewoon’ op zoek zijn wel op jouw (duur)betaalde advertentie klikken, maar vervolgens niets kopen. Onze SEA-experts brengen alle relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf/product in kaart. Ze laten je zien welke advertentiepositie per woord ideaal is voor jouw campagne. Hiermee houden ze rekening met jouw omzet en kosten. Eenmaal de campagne loopt blijven onze experts monitoren en optimaliseren. Zo heb je altijd maximaal bereik, zonder te veel te betalen.
Google Shopping: het verlengde van jouw webshop
Online kopen is helemaal ingeburgerd. Het is zelfs zó normaal dat we vanuit de zoekmachine al de eerste producten en prijzen vergelijken. Maar Google Shopping is heel anders dan adverteren op zoekwoorden, en de gemiddelde campagne is daardoor ook wat lastiger op maat te maken. RIFF is officieel premium partner van Google en deze zoekmachine heeft geen geheimen meer voor onze experts. Zo leveren wij – ook voor Google Shopping – maatwerkcampagnes met een zo hoog mogelijk rendement.
Controle over de kosten
Bij het adverteren in zoekmachines zijn het vaak kleine bedragen die je per klik afdraagt. Het gevaar ligt op de loer dat er opeens veel te veel geklikt wordt of de biedingsprijs ineens sterk omhoog schiet. Jouw kosten stijgen hierdoor naar ongekende hoogten. En wat als er niet genoeg verkocht is of je hebt weinig marge op jouw producten? Dan heeft jouw campagne onder de streep weinig succes gehad. Bij RIFF draaien we dit principe om: wij kijken juist naar de beste investering per zoekwoord/product in vergelijking met jouw winstmarge. Met continue optimalisatie drukken wij de kostprijs en halen we het maximale uit elke campagne.
Meer weten?
Benieuwd hoe de specialisten van RIFF jou verder kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste kennismaking!
Relevante artikelen
Klium heeft de BeCommerce Award in de categorie ‘The Advertising Campaign Award’ gewonnen. Ze wonnen deze prijs voor een vernieuwde Google Shopping structuur waarbij slim gebruik gemaakt wordt van tooling en automation. Benieuwd naar de case? Lees dan snel verder.
Het bereiken van B2B-klanten vergt een andere aanpak dan van B2C-klanten. Het beslissings- en aankoopproces is dit proces een stuk uitgebreider bij de B2B-klanten, met meer stakeholders. Via Google Ads kan je hier op verschillende manieren op inspelen.
Een goede productfeed kan naast AdWords ook ingezet worden voor onder andere vergelijkingssites. In dit artikel leggen wij uit hoe een basis Shopping feed eruit moet zien en nemen we je mee in het proces om Shopping-campagnes op te starten.