De uitdaging
Het Nederlandse IT-bedrijf Wortell is een echte pionier op het gebied van cloud-technologie en digitalisering van werkplekken. De doelgroep bestaat echter uit organisaties die op technologisch gebied nog veel stappen moeten zetten. Hoe verkoop je een ‘digitale transformatie’ aan deze organisaties?
De oplossing
Wortell is marktleider als het gaat om Digitale Werkplekken op Microsoft technologie. RIFF helpt Wortell bij het verstevigen van haar positie als autoriteit. Hiervoor ontwikkelen we content en campagnes die zeer specifiek inspelen op de (IT-)ontwikkelingen in een specifieke branche (bv. Bouw of Zorg). Door boeiende trendrapporten te publiceren en te promoten via vakmedia binden we beslissers vroeg in hun bewustwordingsproces aan de diensten van Wortell. Via marketing automation ontvangen de leads daarna geautomatiseerd relevante content, die de meerwaarde van een digitale werkplek stap-voor-stap introduceert. Het eindresultaat is een continue stroom van gekwalificeerde leads die door het lezen en bekijken van content zelf het belang van digitalisering ontdekt hebben. RIFF helpt Wortell hierbij van strategie tot (video)contentproductie en campagnebeheer, inclusief de inrichting van de marketing automation en leadkwalificatie in HubSpot.
Marketeer Wortell
“We werken al jaren samen met RIFF op het gebied van contentmarketing en leadgeneratie. Het was dus ook een logische keus om deze samenwerking door te zetten in combinatie met onze marketing automation activiteiten in HubSpot. De experts van RIFF zetten strategie om in concrete acties, creëren content die aansluit bij onze doelgroep en zijn volledig thuis in de IT markt.”
Het resultaat
Gemiddelde open rate van nurture e-mails
Branche-specifieke campagnes
Downloads per campagne
Nadat de doelgroep goed in kaart was gebracht heeft RIFF een effectieve campagne opgezet op social media waarbij consumenten werden verleid met een tweede diner voor de halve prijs.